«Дитина за своєю природою - допитливий дослідник, відкривач світу. Так нехай перед нею відкривається чудовий світ у живих фарбах, яскравих звуках, у казці, грі, у власній творчості, у красі. Через казку, гру, через неповторну дитячу творчість - вірна дорога до серця дитини» В.О.Сухомлинський
Про якого першокласника мріє вчитель?
• Звукова культура мовлення - чиста,правильна мова
• Вміння читати, писати, рахувати
• Активний словниковий запас
• Загальна обізнаність
• Елементарні навички самообслуговування
• Вміє орієнтуватися у просторі,на аркушу папіру
Компоненти психологічної готовності
Фізіологічна готовність- розвиток дрібної моторики, розвиток зорово-рухової координації рухів, загальний фізичний розвиток дитини.
Мотиваційна готовність- бажання вчитися, виразність пізнавальних інтересів, прийняття системи вимог, що вимогаються вчителем, школою.
Емоційно-вольова готовність -здатний керувати своєю поведінкою, бути посидючим, зібраним, зосереджений на виконанні завдання, здатний слухати, зосереджуватися і виконувати вимоги вчителя.
Соціальна готовність - адекватність, вміння жити й розвиватись у соціальному оточенні, мати відповідні навички комунікації: вербальна активність, виконання вимог та дотримання правил поведінки, відстоювання власної позиції, прийняття рішень, орієнтація у просторі та часі, толерантність, емпатія.