Завдання, які стоять перед педагогічним колективом у 2023/2024 навчальному році:
- поширення досвіду дослідно-експериментальної роботи шляхом публікацій в освітянській пресі, інших засобах масової інформації;
- проведення масових заходів із метою популяризації результатів експерименту для сприяння масовому впровадженню медіаосвіти в освітній процес;
- здійснення роботи щодо реалізації факультативного курсу «Фінансова грамотність» за підтримки проєкту USAID та університету банківської справи Національного банку України, Всеукраїнського науково-педагогічного проєкту «Росток» (предмет «Математика»);
- участь у проєктах:
- «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» (за підтримки Академії Української Преси, IREX, StopFake);
- «Науково-методичні основи створення моделі наскрізної медіаосвіти в закладах освіти Харківської області»;
- «Центр гендерної культури як платформа для розширення прав і можливостей жінок та молоді».
Проект «Підвищення рівня фінансової грамотності в Україні», за підтримки проєкту USAID та університету банківської справи Національного банку України Національного банку України
Проєкт «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність»
Заняття "Кібербезпека - навички, які захищають не тільки під час війни"
Пилипчук Світлана Юріївна отримала сертифікат за участь у Медіаграмотному спринті
Урок основи медіаграмотності
У 2020/2021 навчальному році Харківська гімназія №163 стала учасником проєктів:
- проєкт «Центр гендерної культури як платформа для розширення прав і можливостей жінок та молоді» за підтримки Європейського Союзу.
Мета проєкту - розповсюдження ідей гендерної рівності і гендерної культури у Харківській області та на сході України. Проєкт фокусується на неформальній гендерній освіті молоді і жінок з метою допомогти їм стати гендерночутливими лідерами і лідерками, які беруть активну участь у процесі прийняття рішень як на місцевому, так і регіональному рівнях. Проєкт робить внесок у поширення ідей гендерної рівності та гендерної культури, встановлення гендерного балансу на рівні прийняття рішень у політичній і економічній сферах, розширенні прав і можливостей жінок і молоді в Україні. В рамках проєкту Взято участь у семінарах, проведено анкетування учнів. Проводиться системна робота з розвитку гендерної свідомості широкого спектру цільових груп. Вчителі Мірошниченко Ю.Д., Афанасьєва О.А., Полях Н.П. взяли участь у обласному конкурсі гендерночутливих розробок уроків, сценаріїв позакласних заходів і дитячої літератури. Роботи було надруковано у збірці «За результатами обласного конкурсу гендерночутливих розробок уроків, сценаріїв позакласних заходів і дитячої літератури. Конспект уроку 8 клас «Елізабет Кокрейн: навколо світу за 80 днів» (Мірошниченко Ю.Д.). Конспект уроку 6 клас «Спиридон Черкасенко «Маленький горбань». Людина починається з добра. Українська література» (Афанасьєва О.А.). Конспект уроку 1 клас Виховний захід «Подорож у світ професій» (Полях Н.П.);
Упродовж 25.01.2020 - 11.02.2020 учнівство нашої гімназії взяло участь у фестивалі від Гендерного центру у місті Харкові - “Рівність в науці очима дітей”.
Чудові презентації про досягнення жіноцтва підготували Бутова Ліна - 6-Г, Юдіна Валерія та Костоглодова Карина -10-Б, Рогозін Данііл та Купрій Дар’я - 9-В.
Вітаємо з призовим, - третім – місцем, шановне учнівство!
- проєкт «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» за підтримки організації «IREX», Академії української преси StopFake за підтримки МОНУ.
Вчителі гімназії взяли участь у освітньому симпозіумі: «Роль освіти в епоху дезінформації та технологічного прогресу» (м. Київ), семінарі учасників проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» (м. Харків). 12.12.2019 учителем Пилипчук С.Ю. в 9 Б класі було проведено урок української літератури на тему: «Наталка Полтавка» І. Котляревський. Проблема вибору». На уроці була присутня регіональний представник IREX Наталія Малютіна. Під час уроку учні легко, відкрито, з повагою одне до одного говорили про кохання, гроші, гендерну рівність. За 45 хвилин встигли написати підкасти до телепередач, створити фейсбук- сторінки,відпрацювали навички інфо-медійної грамотності;
- проєкт «Науково-методичні основи створення моделі наскрізної медіаосвіти в закладах освіти Харківської області» за підтримки КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», керівники: проректор з наукової та експериментальної роботи, завідувач кафедри управління якістю освіти КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», кандидат педагогічних наук Кравченко Г.Ю., доцент кафедри методики суспільно-гуманітарних дисциплін КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», кандидат педагогічних наук Дегтярьова Галина Анатоліївна.
В рамках проєкту створено медіатеки з тем: «Улюблений фільм»; «Комп′ютерна гра»; створено збірку досліджень «Яку музику слухають сучасні підлітки»; підготовлено збірку шкільних газет. Вчитель Пилипчук С.Ю. взяла участь у обласній науково-практичній конференції «Практична медіаосвіта: навчання основ медіаграмотності», де презентувала власні розробки циклу уроків з української мови з теми «Лексикологія. 6 клас», з української літератури з теми «І. Франко «Фарбований Лис. 5 клас» та виховної години «Суд над рекламою». Створені розробки уроків та позакласних заходів з елементами медіаосвіти, педагогічні працівники брали участь у вебінарах, Інтернет-конференціях з медіаграмотності, у науково-практичній конференції «Планування медіаосвітньої діяльності на рівні закладу освіти»;проведено шкільний конкурс відеороликів «Наш зірковий клас».
- проєкт «Підвищення рівня фінансової грамотності в Україні», за підтримки проекту USAID та університету банківської справи Національного банку України Національного банку України, наказ МОНМСУ від19.07.2012 №828; участь у проекті USAID «Розвиток фінансового сектору» (FINREP).
У рамках проєкту підготовлено серію радіопередач у рамках тижня економіки; взято участь у турнірах юних знавців із фінансової грамотності; розроблено завдання для тестування щодо проведення моніторингу та оцінювання знань учнів;створено медіа-проєкти з предмета «Фінансова грамотність».
- елементи науково-педагогічного проєкту «Росток» (предмет «Математика») за підтримки інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОНУ (автор і науковий керівник професор Т.О.Пушкарьова).
В рамках проєкту створено збірку пошуково-експериментальних завдань; підготовлено матеріали практичних робіт, кросвордів, бліц-турнірів для використання на уроках математики.